Hírek
2012. December 05. 10:47, szerda |
Sport
Forrás: InfoVáros | - Hajósi Miklós -
A rallye legyen mindenkié!
Kimondhatjuk, hogy szinte soha sem volt ilyen erős – és egyben ilyen gyenge a Magyar Rallye egyszerre.
A világ élvonalába tartozó autók és pilóták csatáznak az ORB – ben, másodpercnyi különbséggel. De kevesen vannak, és ez negatívan befolyásolja a néző számot, a versenyek eladhatóságát, sőt már létüket is.
Virágkorukat érik az „Amatőr” versenyek, rengeteg nézővel, tehetséges és népszerű pilótákkal, a régi rallye feelinget idéző hangulattal.
Szinte az egész ország területén ismerik a „RALLYE” szót, sokunknak életformája, életének, mindennapjainak meghatározó eleme a Rallysport. Mégis, külön pályán megyünk, külön utakon járunk, és ha nem fogunk össze a szűkülő lehetőségek (gazdasági, pályák, környezetvédelem) miatt a mamutok sorsára fogunk jutni.
De nem kell ennek így lennie. Ha a mai rallye minden résztvevője hozzá teszi amit tud, újra virágozhat szeretett sportunk. Saját erőből, nem csodára várva, vagy agresszív tiltások-szabályzások bevezetésével.
Ennek a vezérlő elvnek mentén szeretnénk bemutatni egy új irányt, mely a Rallyesport minden résztvevőjének egyedi igényeit figyelembe véve, és valódi érdekképviselete mellett kívánja a hazai autósport társadalmat össze fogni és életben tartani, mert csak együtt, közös erőből élhetjük túl a gazdasági és társadalmi válság hatásait.
A Rallye szakág vezetésére egy új Szakágvezető jelöltet és Bizottságot állítottunk össze, melynek jelenlegi tagjai képviselik és ismerik a rallye élet minden szintjét, és egységben, ki – ki a maga „szakterületének” önállósága mellett a közös célt szolgálja.
Szakágvezető jelölt: Érdi Tibor
RSB tagok:
-Historic képviselő: Barna György
-ORB képviselő: a versenyzők jelölése alapján
-R2 képviselő: a versenyzők jelölése alapján
-RTE képviselő: Buna Zoltán
-RallySprint képviselő: Fodor Krisztián
-Biztonsági kérdések – rendőrségi kapcsolatok: Buda Gábor Rendőr Alezredes
-Rendezők képviselője: Füredi András
-további tagok később kerülnek felkérésre
A szakágvezetésbe - szavazati jog nélkül - külsős tagokat is be kívánunk vonni, akik a következő szakterületeken tevékenykednek:
-műszaki kérdések
-reklám-marketing
-sajtó kapcsolatok
-környezetvédelem
-pályázati lehetőségek
A 2013 – as év tervezhetőségéhez, és a versenyzői – rendezői költségek lefaragásához leg szükségesebb módosításokat kívánjuk bevezetni:
- Az ORB versenyek távjának csökkentése 120/140 km közé.
- Az egyes gyorsasági szakaszokon talajminőségtől és teherbírástól függően maximáltáthaladások száma aszfalt esetében irányonként 4, murván 3.
-A jelenlegi csoportbeosztások megtartása mellett az S és P csoportos autók a mezőny részeként „erősorrendjük” (az első verseny után elért eredményeik), másnap pedig az adott versenyen elért részeredményük szerint rajtolhatnak. Eredményük bele számít az abszolút értékelésbe is.
-Külön kiírásra kerül az S1600 kupa, valamint megfelelő nevezői létszám szerint egyéb kupák is (régi A/7 stb.)
R2: az R2 versenyzői az ORB kategóriák után vesznek részt a versenyeken. A versenyek távja 70 km minimumra tervezendő. Kiírásra kerül a Lada kupa mellett a BMW kupa is.
Versenyek:
ORB
A versenyek maximum 2+1 napban kell, hogy bonyolódjanak, pályabejárástól a verseny végéig.
A verseny naptár összeállításánál figyelembe kívánjuk venni a környező országok verseny időpontjait is.
A versenynaptárban a jelenlegi rendezők mellett célunk új rendezők, és tradicionális verseny helyszínek – régiók (Salgótarján, Miskolc, Komárom-Esztergom Megye) bevonása,
valamint szükség esetén külföldi verseny rendezése viszonossági elv alapján.
A versenyek finanszírozhatósága, nézőszám növelése:
Minden ORB/R2 versenyeknek szüksége van nagyobb indulói és nézői létszámra, ezért támogatjuk a közös rendezvényeket.
A bajnokságok, sorozatok szervezőivel kötött központi megállapodások alapján biztosítani kívánjuk az RTE/RallySprint versenyek önállóságának megtartása mellett részvételüket bizonyos számú versenyen az ORB/R2 mellett, figyelembe véve a speciális igényeket és prioritás hangsúlyozása helyett a mellérendeltség és összetartozás elvét vallva.
Aktívan részt kívánunk venni a pályázati rendszerben, sport, turisztika és egyéb területeken.
RallySprint
A RallySprint versenyek számának csökkentése céljából az eddig bizonyított, és magas szinten rendezők részére biztosítunk 4+2 versenyrendezési lehetőséget oly módon, hogy 4
„saját” rendezvény mellett 2 verseny erejéig KÖTELEZŐ közösen rendezni vagy másik Sprint rendezvénnyel vagy ORB vagy RTE rendezvénnyel. Ennek a rendszernek és a versenynaptáraknak az összehangolását a szervezőkkel történő megállapodás alapján központilag kívánjuk megszervezni.
Célunk egyforma szabályozás kidolgozása technikai és biztonági kérdésekben, valamint ezeknek ellenőrzési mechanizmusának fejlesztése.
Az általunk leírt program célja nem a kirekesztés és a további csatározás, hanem iránymutatókíván lenni további összefogás ösztönzésére.
- Érdi Tibor -
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 01. 07:48, péntek | Sport
Magyar-német - Minden jegy elkelt
Minden jegy elkelt, így telt ház előtt rendezik meg november 19-én a Magyarország-Németország összecsapást a labdarúgó Nemzetek Ligája A divíziójának harmadik csoportjában.
2024. Október 30. 07:57, szerda | Sport
MOL Magyar Kupa - Búcsúzott a Debrecen
A Debrecen 1-0-s vereséget szenvedett a másodosztályú Mezőkövesd otthonában a labdarúgó MOL Magyar Kupa negyedik fordulójában, így búcsúzott a sorozattól.
2024. Október 30. 07:54, szerda | Sport
Nemzetek Ligája - Nem lehetnek magyar szurkolók Hollandiában
Nem lehetnek magyar szurkolók a hollandok otthonában sorra kerülő labdarúgó Nemzetek Ligája-mérkőzésen.
2024. Október 29. 07:57, kedd | Sport
Az M4 Sport közvetíti a 2026-os és 2030-as labdarúgó-világbajnokságot
A közmédia közvetíti a következő két labdarúgó-világbajnokságot 2026-ban és 2030-ban - tájékoztatta hétfőn az MTI-t a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA).